Pārlekt uz galveno saturu

Jaunumi

Jauni Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra noteikumi Nr.752 "Kārtība, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus"

Izveidots : 10.12.2024. Atjaunots: 11.12.2024.
2024. gada 7. decembrī stājas spēkā jauni Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra noteikumi Nr.752 “Kārtība, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus”, kas aizstāj līdz šim spēkā esošos Ministru kabineta 2021. gada 25. februāra noteikumus Nr.128.

 

2024. gada 7. decembrī stājas spēkā jauni Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra noteikumi Nr.752 “Kārtība, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus”, kas aizstāj līdz šim spēkā esošos Ministru kabineta 2021. gada 25. februāra noteikumus Nr.128 un paredz vairākas būtiskas izmaiņas:

1. Ar noteikumu spēkā stāšanās dienu mainās klientu pārstāvēttiesīgo vai klienta pilnvaroto personu identifikācijas kārtība.

Klienta identifikācijas kārtības regulējums pārnests no saistītajiem Ministru kabineta 2024. gada 3. decembra noteikumiem Nr.778 “Kārtība, kādā Valsts kase nodrošina maksājumu pakalpojumu sniegšanu”, lai nodrošinātu vienotu izpratni par visu Valsts kases nodrošināto pakalpojumu saņemšanu.

Valsts kases klienta pilnvarojumu/ parakstu paraugu kartīti, kas parakstīta ar drošu elektronisko parakstu, vairs nav jāsūta.

Turpmāk ir šāda kārtība:

  • Pārstāvēttiesīgo personu, kurām Uzņēmumu reģistrā ir reģistrēta pārstāvība “tiesības pārstāvēt atsevišķi”, identifikācija notiks automātiski, veicot autentifikāciju e-pakalpojumu portālā.
  • Pārstāvēttiesīgā persona, kurai Uzņēmumu reģistrā ir reģistrēta pārstāvība “tiesības pārstāvēt atsevišķi” portālā izveido pilnvaroto personu, norādot pilnvarojuma apmēru – sagatavot un/ vai parakstīt pakalpojumu un e-pakalpojumu lietotāju tiesību pieteikumus. Darbība veicama e-pakalpojumu portāla jaunajā sadaļā Pieteikumi.
  • Pārstāvēttiesīgajai personai, kurai Uzņēmumu reģistrā nav reģistrēta pārstāvība “tiesības pārstāvēt atsevišķi”, Valsts kasē jāiesniedz elektroniski parakstīts brīvas formas dokuments (oriģināls vai bāriņtiesas, vai notāra apliecināta kopija), kurā noteikta vienpersoniska pārstāvība. Dokuments jāsūta uz Valsts kases e-adreses apakšadresātu KLIENTU APKALPOŠANA.
  • Līdz šim iesniegtās Valsts kases klienta pilnvarojumu/ parakstu paraugu kartītes ir spēkā līdz to noteiktajam termiņam vai līdz dienai, kad Valsts kase saņem jaunu pilnvarojumu e-pakalpojumu portāla jaunajā sadaļā Pieteikumi, bet ne ilgāk kā trīs mēnešus (t.i. līdz 07.03.2025.) no šo noteikumu spēkā stāšanās dienas.

2. Lietotāju pārvaldība, autentifikācija, identifikācija portālā un e-pakalpojumu lietošana.

Noteikumi nosaka lietotāju tiesību pārvaldību portālā, kas tiks ieviesta pakāpeniski un par to tiks sniegta papildus informācija.

Līdz funkcionalitātes nodrošināšanai portālā spēkā ir līdzšinējā kārtība, kas noteikta Valsts kases tīmekļvietnē sadaļā Pakalpojumi – e-pakalpojumi.

Tiklīdz funkcionalitāte būs pieejama, klientiem tiks nodrošināta iespēja portālā aizpildīt lietotāja pieteikumu, norādot lietotāja vārdu, uzvārdu un personas kodu.

Konsultācijas var saņemt, zvanot uz Valsts kases klientu atbalsta tālruni 67094368 vai sūtot e-pasta vēstuli uz ekase@kase.gov.lv.