Pārlekt uz galveno saturu

Jaunumi

Informācija par plānotajām izmaiņām Valsts kases e-pakalpojumu portālā

Izveidots : 26.11.2024.
Informējam, ka turpinās Valsts kases e-pakalpojumu pieejamības un lietojamības modernizācija. Tiks ieviesta jauna sadaļa - Pieteikumi. Plānoto izmaiņu ieviešana notiks pakāpeniski un tiks sniegta papildus informācija. Sakarā ar plānotajām izmaiņām e-pakalpojumu portālā, tiek veiktas izmaiņas saistītajos normatīvos aktos.


Būtiskākās izmaiņas:
1.    Mainīsies klientu pārstāvēttiesīgo vai klienta pilnvaroto personu identifikācijas kārtība:

a)    pārstāvēttiesīgo personu, kurām Uzņēmumu reģistrā reģistrēta pārstāvība “tiesības pārstāvēt atsevišķi”, identifikācija notiks, veicot autentifikāciju e-pakalpojumu portālā. Ja pārstāvēttiesīgai personai Uzņēmumu reģistrā vai citos publiskajos reģistros nav reģistrēta pārstāvība “tiesības pārstāvēt atsevišķi”, Valsts kasē būs jāiesniedz dokuments (oriģināls vai bāriņtiesas vai notāra apliecināta kopija), kurā noteikta vienpersoniska pārstāvība, sūtot uz Valsts kases e-adreses apakšadresātu KLIENTU APKALPOŠANA;

b)    pilnvaroto personu izveide notiks portālā, ko veiks klienta pārstāvēttiesīgā persona.

Līdz normatīvu spēkā stāšanās dienai iesniegtās Valsts kases klienta pilnvarojumu/ parakstu paraugu kartītes būs spēkā līdz to noteiktajam termiņam un ne ilgāk kā trīs mēnešus no noteikumu spēkā stāšanās dienas vai līdz pilnvarojuma pārtraukšanai, vai līdz dienai, kad Valsts kase saņems jaunu pilnvarojumu.

2.    Izmaiņas pakalpojumu saņemšanas kārtībā.
Turpinot Valsts kases pakalpojumu attīstību, tiks ieviesta e-pakalpojumā jauna lietotāju pārvaldības sadaļa Pieteikumi  – lietotāju tiesību pieteikumu aizpildīšana un iesniegšana e-pakalpojumu portālā. Līdz izmaiņu ieviešanai spēkā būs esošā kārtība pakalpojumu saņemšanai.

3.    Izmaiņas eKase (Maksājumi) - konta atlikuma uz gada beigām saskaņošanas kārtībā.
Nebūs jāveic manuāla eKase (Maksājumi) konta atlikuma uz gada beigām saskaņošana.
Konta pārskata 31. decembra konta atlikumu salīdzina ar grāmatvedības uzskaites datiem un konstatējot neatbilstību, līdz nākamā saimnieciskā gada desmitajai darba dienai informē Valsts kasi. Ja Valsts kase līdz minētajai dienai nav saņēmusi informāciju par konta atlikuma neatbilstību, tad konta atlikums tiek uzskatīts par salīdzinātu.

Tiek veiktas izmaiņas šādos Ministru kabineta noteikumos:
•    Ministru kabineta 2021. gada 25. februāra noteikumos Nr. 128 “Kārtība, kādā nodrošina informācijas apriti, izmantojot Valsts kases e-pakalpojumus”;
•    Ministru kabineta 2019. gada 17. decembra noteikumos Nr. 652 “Kārtība, kādā Valsts kase nodrošina maksājumu pakalpojumu sniegšanu”. 


Plānots, ka izmaiņas stāsies spēkā decembrī, par konkrēto datumu tiks paziņots.


Konsultācijas var saņemt, zvanot uz Valsts kases klientu atbalsta tālruni 67094368 vai sūtot e-pasta vēstuli uz ekase@kase.gov.lv.