Pārlekt uz galveno saturu

Pakalpojumi

Drošība

Izveidots : 13.12.2019. Atjaunots: 06.12.2021.

Jūsu finanšu drošībai ePakalpojumu portālā ir realizēta daudzpakāpju datu aizsardzības sistēma:

  • katram lietotājam ir piešķirts savs unikāls lietotāja vārds un noteikti izmantojamie elektroniskās identifikācijas līdzekļi.
  • izmantojot maksājumu pakalpojumus jums ir jānosaka atļautais maksājuma limits un dienā veicamo maksājumu kopsummas limits katram lietotājam piesaistītajam kontam (izņemot informatīvo pieejas režīmu).
  • lietotājiem, kuri Portālā autorizē maksājumus, par elektroniskās identifikācijas līdzekli nosaka paaugstinātas drošības elektroniskās identifikācijas līdzekļus - eParaksts karte, eID vai eParaksts mobile. Pārējie Portāla lietotāji elektroniskai identifikācijai var izmantot arī Latvija.lv atbalstītos elektroniskās identifikācijas līdzekļus. 
  • darba sesija Portālā tiek automātiski pārtraukta, ja 5 minūšu laikā neveicat nekādas darbības.
  • katram lietotājam var noteikt Interneta adresi vai adrešu apgabalu (IP), no kuras var piekļūt Portālam.

Kā pasargāt savus datus un finanses lietojot Portālu?

  • Pirms autorizācijas pārliecinieties vai jūs atrodaties īstajā Portāla vietnē. To var pārbaudīt klikšķinot uz atslēgas ikonas pirms vietnes adreses un pārliecinoties vai vietnes sertifikāts ir izdots Valsts kasei.
  • Neizpaudiet elektroniskās identifikācijas līdzekļu informāciju nepiederošām personām. Veiciet visus piesardzības pasākumus, lai nodrošinātu elektroniskās identifikācijas līdzekļu saglabāšanu slepenībā. Lietotāja vārdu var izpaust tikai Valsts kases darbiniekam, kurš veic lietotāja identifikāciju telefonatbalsta servisa nodrošināšanai;
  • Beidzot darbu Portālā, vienmēr izmantojiet saiti "Beigt darbu";
  • Pārliecinieties, ka Jūsu datoram ir uzstādīta antivīrusu programma un tā tajā ir uzstādīti pēdējie atjauninājumi.
  • Uzmanieties no nepazīstamu personu sūtītām vēstulēm ar pielikumiem vai klikšķināmām saitēm. Nekad nespiediet uz aizdomīgām saitēm un neatveriet pielikumus, jo zem tiem var atrasties informāciju zogoši un ierīces bojājoši vīrusi.
  • Neizmantojiet elektroniskos pakalpojumus publiskās vietās, ar parolēm neaizsargātos Wifi tīklos vai vietās, kur esat atklāti redzams.
  • Atjaunojiet sava datora operētājsistēmu, jo hakeri regulāri atrod veidus kā apiet iestrādātās drošības sistēmas. Neizmantojiet novecojušas operētājsistēmas vai pārlūka versijas, kurām izstrādātājs nenodrošina atjauninājumus.

Kā aktivizēt pārlūka ziņojumu (push notification) saņemšanu par ePakalpojumu portāla sesijas darbību?

Pārlūka ziņojumi (push notification) informē ePakalpojumu portāla lietotāju par tuvojošos sesijas darbības pārtraukumu. Kamēr vien pārlūks būs atvērts, ePakalpojumu portāls nosūtīs lietotājam ziņojumus, kas tiks parādīti datora ekrānā neatkarīgi no tā, ar kādu datorprogrammu lietotājs dotajā brīdī strādā.

Instrukcijas kā atļaut vai atspējot pārlūka ziņojumu parādīšanu ir pieejamas šeit:

Firefox - https://support.mozilla.org/en-US/kb/push-notifications-firefox
Chrome - https://support.google.com/chrome/answer/3220216?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=en&oco=1
Edge - https://www.windowscentral.com/how-manage-web-notifications-edge-windows-10

Internet Explorer ziņojumu sūtīšanas funkcionalitāti nepiedāvā!

! Atļauja ziņojumu saņemšanai ir jāpiešķir ePakalpojumu portālam un katram ePakalpojumam atsevišķi.

Ko darīt, ja pazaudēta eID karte?

Ja Jūs esat pazaudējis vai Jums ir nozagta personas apliecība, nekavējoties:

  • Sazinieties ar VAS „Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs”  palīdzības dienestu pa tālruni +371 67108787 un lūdziet sertifikātu darbības apturēšanu. Palīdzības dienesta operators, lai pārliecinātos par Jūsu identitāti, uzdos slepeno jautājumu, kuru būsiet norādījis(-usi) noformējot iesniegumu personas apliecības izsniegšanai.
  • Informējiet personas apliecības izdevējiestādi (PMLP) +371 67209400, vai arī Valsts policiju, vai, ja atrodoties ārvalstīs, Latvijas diplomātisko vai konsulāro pārstāvniecību.

Kā lietot e-paraksts mobile?

Kā lietot eID?